Dodano 07.06.2022
Nadwozie Tonale łączy w sobie nowoczesność i funkcjonalność oraz typowe cechy włoskiego, niepowtarzalnego designu. Boczna linia nadwozia inspirowana jest Alfą Romeo GT i odznacza się połączeniem zmysłowości z atletycznym wyglądem. Wspomnieniem dawnych konstrukcji jest połączenie adaptacyjnych świateł Full LED Matrix 3+3 między którymi w oczy rzuca się wyjątkowy grill. Felgi „Teledial” nawiązują do tarczy telefonicznej, a światła z tyłu są „sygnaturą” tego modelu. Lusterka boczne ozdobione są trójkolorową flagą Włoch, by symbolizować jej pochodzenie.
Przechodząc do wnętrza
Znajdziemy w nim panel „cannocchiale”, jest to klasyczny panel zegarów Alfy Romeo z całkowicie cyfrowym wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala z wieloma opcjami konfiguracji. Pozwala na wyświetlanie komunikatów systemów bezpieczeństwa, informacji o ładowaniu baterii oraz nawigacji. Dostępne są trzy style: Evolved, Relax i Heritage – każdy z nich pokazuje inną wizję drogi. Model posiada nowoczesny system multimedialny obsługiwany przez dotykowy wyświetlacz 10,25 z opcją bezprzewodowego udostępniania ekranu przez Apple CarPlay i Android Auto, natomiast widżety i usługi Alfa Connect z asystentką głosową Alexą pozwalają na intuicyjną obsługę podczas podróży. Tonale posiada funkcję „przeciągnij i upuść”, dzięki której tak samo jak w smartfonie można przesuwać widżety. Co więcej Tonale to pierwszy samochód w historii, w którym zastosowano certyfikat blockchain NFT, który umożliwia korzystanie z asystentki głosowej Alexa oraz usług Amazon. Certyfikat NFT jest dodatkowym źródłem wiarygodności. Asystentka głosowa Alexa pozwala na zarządzania autem, monitorowanie go nawet bez wychodzenia z domu. Za pomocą przycisku MY ASSISTANT można wezwać pomoc w nagłych wypadkach oraz otrzymywać comiesięczne raporty stanu technicznego na skrzynkę e-mail, by zawsze być na bieżąco.
Tonale wkracza śmiało do świata elektryczności.
Jako pierwsza do salonów trafiła Alfa Remeo Toanle w wersji Edizione Speciale w hybrydzie 130 KM z napędem na przednie koła. Znajdziemy w niej nowy, 4-cylindrowy 1,5-litrowy silnik benzynowy turbo z maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm oraz 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów i silnikiem elektrycznym „P2” 48V 15kW 55 Nm. Dostępne funkcje pozwalają na: „Silent Start” uruchomienie silnika bez uruchamiania silnika benzynowego wykorzystując tryb elektryczny; Energy Recovery, który pozwala na odzyskiwanie energii podczas zwalniania (e-Coasting) i hamowania (odzyskowe), e-Boosting dostarcza większego momentu obrotowego na koła dzięki silnikowi elektrycznemu, który wspiera benzynowy i Electric Drive, który pozwala na jazdę z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego z wyłączonym silnikiem benzynowym w sytuacjach np. parkowania lub jazdy, która wymaga częstego zatrzymywania się i ruszania.
Nowy model został wyposażony w aluminiowe manetki, a prowadzenie Tonale w sposób precyzyjny i naturalny jest możliwe dzięki bezpośredniemu przełożeniu układu kierowniczego o współczynniku 13,6. Kamera i radar z przodu służą do obserwowania otoczenia przed, z tyłu i po bokach pojazdu i łączą się z systemami bezpieczeństwa tj.: inteligentny tempomat adaptacyjny, system utrzymywania pasa ruchu i asystent jazdy w korku. Natomiast system martwego pola obserwuje otoczenie podczas jazdy sygnalizując kierowcy, że w martwym polu znajduje się obiekt. Cztery kamery HD, które umieszczono w przednim grillu, bocznych lusterkach i klapie bagażnika ułatwiają parkowanie i manewrowanie w ciasnych miejscach. Tonale korzystając z przedniej kamery ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym o pojeździe, pieszym lub rowerzyście z przodu. Jest to korzystne, bo spóźniona reakcja kierowcy pozwoli uniknąć kolizji, gdyż to samochód zahamuje. Systemy monitorują również zmęczenie kierowcy oraz przypominają, że na tylnym siedzeniu coś zostało.
Tonale to włoska ekspresja przyszłości, nowy krok, ale nadal tak samo piękny design!
Chcesz dowiedzieć się więcej o najnowszym modelu Alfy Romeo?
Wypełnij poniższy formularz!